Friday, January 20, 2017

Kommer hända.




Här, ta en till låt! Den kommer egentligen lite fel i tiden, jag hade tänkt att den skulle släppas just precis när det våras men svårt att tajma in singelrelease med exakt sekunden när bladen slår ut

Här är den på Spotify: https://open.spotify.com/track/434fDjhJpR9lTPsVeVUCYL

Kommer hända heter den och handlar om vad som händer med en stad när vintern slår över till vår. Var tvungen att uppleva detta IRL förra året.

Jag vill berätta lite för er om den här låten och om skivan överlag. Grejen är att det inte bara är jag som sjunger på Däggdjur. Det är även olika sångare jag älskar på olika sätt.
Kan berätta mer om det här senare, när Däggdjur kommer ut.

Kommer hända hör ni mest mig men även Arvid Andersson Ellis (från Glesbygd'n), Martin Hanberg (Hospitalet/Vapnet/Sibiria/Kommun), Lina Högström (Skator) och Ola Klüft (Perishers, A Lanky Swede). 

KOMMER HÄNDA

När det sjuder i trottoarerna,
och solen träffar rännstenen,
himlen verkar högre

Och benen är så rastlösa,
dom hoppar runt på stolen,
tankar letar riktning

Nånting kommer hända
Nånting kommer hända
Nånting kommer hända
Nu kommer nånting hända

Och när träden exploderar
vrålar hela stan inombords
man ba: herregud tämj er

Och jag träffar nån från förr
som väcker nåt som legat dött,
man är ett däggdjur

Nånting kommer hända
nånting kommer hända
Allting måste hända
Nu måste nånting hända

Hur det är att se på nån på ett särskilt sätt,
skrevet som sikte
när man letar sig fram i tunneln  
man ser ljuset därframme
allt är konfetti      

Nånting måste hända,
nånting måste hända
Nånting måste hända
Nu kommer nånting hända

Och det kliar av frustration
över allt jag inte har
Måste komma närmare

Nånting måste hända,
nånting måste hända
nånting kommer hända
Nu kommer nånting hända

About Me

för kontakt, maila skivbolaget Razzia: info@razziarecords.se bokningsbolaget Luger: robin@luger.se